Lost in Space díl 7. - Skok kupředu

23. ledna 2017 v 16:35 | Astro Lukas |  Programování
Ahoj všichni!
Jsem tu s dalším článkem. Včera nebyl a přerušil jsem asi týdenní sérii článku každý den. Ale učil jsem se na zítřejší zkoušku (což dělám i dnes ve velkém) a ve zbytku času jsem programoval, ale nebylo moc co sdílet s vámi, chtěl jsem si to nechat na dnešek. V minulém článku bylo o počátcích ukládání. To je přesně to, co jsem poslední dny řešil, jak hru uložit a opět načíst. Dalo to spoustu práce, vymýšlení, zkoušení a hledání chyb.

S tím přišla také jedna z největších změn v generování světa. Přestal jsem svět generovat blok po bloku, ale vytvořil jsem takzvané chunky, které jsou 16x16 bloků a vygenerují se vždy celé najednou. Samotný princip ukládání a práce s těmito načtenými chunky mi dala hodně zabrat a myslím, že je zbytečné to tady vysvětlovat. Přeci jen vás asi baví zajímavější věci ohledně hry :-) .

Nejlepší na tom je, že hra již zvládá ukládat i načítat uměle postavené bloky (prozatím tedy stěny a dveře). Ještě musím doimplementovat, aby se odstraňovaly zničené a vytěžené věci. Stejně tak musím znova naprogramovat automatickou generaci světa podle pohybu hráče, protože to jsem při změně principu generace musel smazat, protože to není již funkční. Téměř celý skript na práci s herním polem jsem přepsal a už jsem se dostal přes 400 řádků kódu. Takže ve finále to bude mít možná kolem 10 tisíc řádků :-D . Naštěstí, to je ještě daleká budoucnost.

Zbývá tedy dodělat pár věcí, abych měl ukládání a načítání hry prozatimně hotové. V závislosti, jak budou přibývat nové věci do hry, budu nucen upravovat i ukládání a načítání. Jelikož budu potřebovat držet v paměti i itemy uložené v blocích a itemy, které hráč bude mít v inventáři.

Což mi připomíná, že inventář bude jedna z dalších věcí, kterou budu programovat. Ale nejprve asi do hry přidám pár dalších bloků, které hráč bude moct stavět. Možná se i pokusím do hry dostat první stroje (ale na to asi stejně budu potřebovat inventář... :-D ). Trochu se bojím, že mě z inventáře švihne... Ale uvidíme, jak to půjde.

Verze PreAlpha_v0.00.003 bude dostupná, až dodělám generaci a ukládání tak, jak si to představuji v momentálním stádiu vývoje. A pak dostanete možnost si tuto verzi stáhnout a zahrát. Zatím si ale můžete zahrát verzi 002, ke stažení zde.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama