Programování hry díl 1. (Lost in Space)

15. ledna 2017 v 18:01 | Astro Lukas |  Programování
Tak jsem tu po dvou dnech opět zpět!

Na klávesnici sice skoro spím a bolí mě celé tělo (sportem ke zdraví!), ale řekl jsem si, že odpovím na dva celkem dlouhé a pěkné komentáře u minulého článku (Tak znovu! ft. zkouškové). A vezmu to hezky postupně (omlouvám se, že ne celý článek se bude týkat programování hry ;-) ).

1. Zkoušky
Matematická analýza - pro mě dost podobné matice ve čtvrťáku na gymplu, jen je to o něco náročnější rozšířením o dalších pár vzorečků a postupů. Horší je to s teorií (na té jsem na zkoušce vylítnul - jako všichni). Spousta definic, vět a důkazů. Tohle mechanické učení nemám od srdce rád, ale je nutné to překonat.
Lineární algebra - Co to sakra? Ještě pochopím vektory a soustavy algebraických rovnic (zase látka střední), ale všechno je tak strašně abstraktní, že si pod tím nic nepředstavím... a to není pro mě nejlepší.
Mechanika - základní fyzikální obor. Ale ani tohle není nejjednodušší. V podstatě to jsou opět středoškolské příklady (to asi přeháním, když se podívám na výsledky, jsou dost těžký :D - ale to záleží na cvičícím). Ale je tam opět spousta teorie, která je podle mě zbytečně složitá, protože při počítání je to najednou mnohem jednodušíí (to ale vlastně analýza taky).

2. Škola
Ta opravdu jednoduchá není. Ale to jsem očekával už při podávání přihlášky, jen je to ještě větší vojna, než jsem si dovedl představit :-D . Holky? Jasně, jsou tam. Je jich tam hodně (zhruba 50 na 50 je tam genderové zastoupení ;-) - feministky jásají? :-D ) a hlavně je tam i dost pěkných holek. Taky mě to překvapilo, ale vůbec mi to nevadí (ještě aby jo :-D )

3. Programování
To mě vždycky bavilo. Už na střední ve výpočetce. Ale to bylo na dost nízké úrovni, tak jsem se rozhodl věnovat se tomu sám ve volném čase. Což často rychle skončilo a nikdy jsem se daleko nedostal. Zkoušel jsem tvořit vlastní webové stránky v php od základu, což bylo zajímavé a časem jsem přišel na spoustu věcí. Ale mým snem už od dětství bylo, vytvořit si vlastní hru. Jelikož jsem velký fanda počítačových her ;-) . A kdo říká, že je to špatné, tak ať. Nezajímá mě to. Názor tomu člověku brát nebudu, ale nestotožním se s ním. Naopak si myslím, že počítačové hry v ledasčem mohou i pomoct. Rozvíjet kreativitu (Minecraft apod.), nechat člověka se pořádně vyblbnout (jakákoliv střílečka, nejlépe s dobrým příběhem, jako třeba Mafia) nebo se můžete naučit něco nového (simulátory). Já třeba najezdil desítky hodin v Euro Truck SImulator 2 s volantem (se třemi pedály a manuální převodovkou) dříve, než jsem šel do autoškoly, a jak se mi to pak hodilo, že jsem uměl pracovat se spojkou a šajtl pákou, aniž bych se na to musel moc soustředit a učit se to až právě v autoškole.

Teď tedy nějaký úvod k mé hře (vezmu to trochu stručněji, ať mám o čem psát i nadále :D ).

Hru jsem pojmenoval (alespoň pracovně) Lost in Space. Podle názvu "Ztracen ve vesmíru" se dá uhádnout, že to bude sci-fi žánr. Hra bude založena na principech exploration ("průzkum"), survival ("hra o přežití") a sandbox (nevím, jak to přeložit... hráči vědí - třeba mi někdo pomůže v komentáři ;-) ). Hra bude pixel artová... je to kvůli menší náročnosti grafiky a protože nejsem ani trošku výtvarník a i tohle je nad mé síly (to ostatně uvidíte, až vám grafiku ukážu podrobněji) :-D . Minimálně prozatím je to systémem šachovnice. takže máte jednotlivá políčka po kterých se můžete pohybovat vodorovně nebo svisle. Na mapě budou i ložiska cenných surovin, které se budou hodit při stavbě základny, všemožných strojů a v neposlední řadě také rakety. Chtěl bych do hry dostat možnost navštívit více než jednu planetu, nejlépe i více než jednu hvězdnou soustavu. Ale to jsou zatím otázky na dlouhou dobu a strávím nad tím nejspíš spoustu času.

4. Bude hra k dostání?
Samozřejmě, že bude. Zdarma! A pokud se někdy dostaví placené části nebo snad celá nová hra, budu mít promocody, které zde na blogu budu rozdávat. Hru buduji převážně pro Android (k tomu se váže i iOS a jiné systémy chytrých telefonů). Ale nejspíš bude k dostání i na PC, protože já to na PC zkouším a vytvářím... k testování na mobilu jsem se ještě nedostal a ještě chvíli nejspíš nedostanu. Ale doufám, že hru brzy dostanu na takovou úroveň, abych ji mohl vydat jako PreAlpha verzi, kterou budu pravidelně aktualizovat a vylepšovat ;-)

Pro dnešek vše, až se objeví další článek k programování, pustím se trochu víc do své hry. Ukážu vám Unity editor, ve kterém tvořím, grafiku a odhalím momentální fázi hry.

Jinak, pokud někdo umíte anglicky, založil jsem si anglicky psaný blog, kde se chci této hře také věnovat a třeba si najít širší obecenstvo, pokud se zadaří. Odkaz zde.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Alo Alo | E-mail | 16. ledna 2017 v 9:28 | Reagovat

nejdřív ještě se vrátím ke škole, protože i ty jsi o ní mluvil ;-) , počkej v matalýze 3 na nekonečně dimenzionální prostory a objemy jednotkové koule v nich a (nevím jestli ty předměty taky budeš mít) teoretická mechanika a teorie elmag. pole jsou jen samé obecné odvozování rovnic a vztahů, jen s minimem čísel
nechci tě, ale zbytečně strašit, ttřeba to ani mít nebudeš nebo ti to už nebude připadat tak hrozné
jinak ten druhý blog je bezva, pixel artové zpracování mám ráda, takže jen tak dál, už se těším až si ji budu moci zahrát :-)

2 Sakay Sakay | Web | 16. ledna 2017 v 10:51 | Reagovat

Uc se od rana do vecera, v noci programuj a koukej tu hru zejtra vydat! Nejez nespi ,makej! Jinak pohodka, jak se mas a tak? O:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama