Programování hry díl 2. (Lost in Space) - Engine

16. ledna 2017 v 17:02 | Astro Lukas |  Programování
Ahoj všichni,
programování, zdá se, se setkalo docela s úspěchem (na poměry mého blogu :-D ). Hned na začátku vás upoznorním na anketu o oblíbené platformě, na které nejraději hrajete (nebo cokoliv děláte). Slíbil jsem hlubší rozbor své hry. Otázka je, na jak dlouho mi momentální herní možnosti vydrží. Ale mohu pravidelně informovat o pokrocích. Také se články pokusím doplňovat gify, snad to bude dobrý a bude se vám to líbit :-) .

Asi první důležitou informací a vlastně dnešním tématem bude game engine, na kterém moje hra běží. Herní engine je úplný základ každé hry, ten se stará o to, aby hra běžela a aby systém věděl, co má dělat. To ostatní programování, které tvoří samotnou hru pouze staví na vlastním herním enginu. Těch je na výběr samozřejmě velká řada. Většinou jsou ale placené (dost drahé). Naštěstí v poslední době přišlo docela do "módy", mi přijde, dávat plnou verzi zdarma s tím, že nemáte pouze licenci na komerční použití. Takže hru můžete v klidu vydat, ale nesmíte na ní vydělávat. To se při případném úspěchu dá snadno dohnat koupení licence ;-) .

Já mám momentálně stažené dva herní enginy, ale používám a učím se jen s jedním v tuto chvíli. Je to Unity Engine, v aktuální verzi 5.5.0f3. Celý editor má příjemné UI (user interface = "uživatelské prostředí"), které je dostatečně přehledné, aby i nevzdělaný programátor dokázal začít. Herní engin je k dispozici přímo na oficiálních stránkách Unity, stejně jako velké množství různých tutoriálů, včetně kompletních průvodců tvorbou jednoduších her. Samozřejmě YouTube je nekonečná studnice různých tutoriálů.

Engine podporuje dva programovací jazyky: C# (C sharp) a JS (java script). Můžete si vybrat, který z nich vám více vyhovuje. Já se ve škole učím v C++ a tak mám k C# blíže, navíc spousta lidí nemluví o JS jako o nejvhodnějším herním programovacím jazyce :-D , ale nevím, co je na tom pravdy. Ale dám příklad, Minecraft je psaný v JS a je to fakt prasárna :-D . Ten program hrozně neefektivně pracuje s dynamickou pamětí. Kdo neví, o čem mluvím, nevadí ;-) . Součástí mé hry je již v tuto chvíli 15 souborů skriptu (v součtu to bude kolem 1 000 řádků kódu).

Druhý engine, který mám stažený je Unreal Engine 4, což podle videí na YouTube je engine, se kterým se skutečně dají dělat úžasné věci. Má skvěle zpracované 3D prostředí, světelné efekty i fyziku. Doufám, že se k tomuto enginu v budoucnu dostanu.

Samozřejmě i Unity má 3D prostředí, ale svou první hru jsem se kvůli hardwarové náročnosti a náročnosti přípravy postav a podobně rozhodl udělat 2D. Myslím, že si na tom mohu vybudovat slušné základy, ze kterých pak budu těžit u dalších her. Ale tím nezanevřu na své začátky, tuto hru chci dotáhnout do takového stavu, aby se mi skutečně líbila a vylepšovat a updatovat se dá vždy ;-) .

Pro dnešek tedy vše, byl to rychlý overview. Snad se mnou zůstanete i pro další články ;-) Díky moc za všechny komentáře a podporu! :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama